Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

grubblerier...

Av luddeli - 23 juli 2011 03:29

Har haft en riktig grubblar dag idag. Har varit med min lilla super mysigaste dotter och min bästa vän och hennes barn. Det är det roliga med somrar att allt lever upp. Där vi bor e det helt dött på vintrarna vilka brukar vara lååånga här uppe i norr men det finns massa mysiga sommar cafeèr runt omkring här där det finns allt från leksaker, pyssel o annat för barnen. Jag blir så glad önskar ibland att vintern inte va så lång. Konstigt det där jag som alltid älskat vinter.....köra skoter, pimpla. Ja åter till dagen jag har grubblat mycket över livet tror jag man kan kalla det. Det hände en olycka i denna stad för npgra dagar sen en drunkningsolycka kan man nog kalla det (vill inte gå in på det mera av respekt för de anhöriga). Hur somhelst så befann sig min bästa vän där o fick komprimera henne eftersom hjärtat inte slog. Hon gjorde det mycket bra hon hade sprungit fram dit eftersom lill tjejen hade samma baddräkt som hennes minsting. Jag har alltid haf tmycket empati och sympati nästan för mycket iblan men innan jag fick barn va det på ett annat sätt. Nu när något sådant händer så börjar jag typ må illa, jag känner rädsla och kan förstå hur det skulle kännas (fast det skulle givetvis vara värre än man någonsin kan beskriva det).  Men det jag menar är att det sätter sig på ett annat sätt. Jag vet itne vad jag skulle göra om det hände mig. Min första tanke e väl att man skulle vilja vandra samma väg. Man blir så oerhört tight med sitt/sina barn speciellt om det varit som för mig, det har bara varit jag och hon. Vi bor tillsammmans men han har inte iaf deltagit, men det e en annan historia. Men barnet blir som ens högra ben, man känner sig nästan konstig och tafatt när dom e borta. Nu e jag en riktig höns mamma har aldrig lämnat bort henne knappt och är med henne och gör olika saker varje dag:-). Men jag blir mer o mer medveten om att man är dödlig, sånt skrämmer mig. Hjärnblödningar, hjärtproblem och olyckor. Önskar att jag inte va en "tänkare" för det gör mer ont än gott iaf för mig. Man bearbetar mycket vilket e bra men man gör det före det har hänt och det innebär att man allt som oftast grubblar på ens rädslor. Jag vill kunna ta dagen som den kommer och njuta av det. Det låter som att jag aldrig e glad;-) men se ni det e jag nästan jämt;-). Önskar alla en trevlig helg iaf....

På återseende....         Jag ber till allt som finns att be till att jag föralltid få ha denna fantastiska lilla människa vid min sida. Hon är mitt ALLT<3<3<3

Mamma älskar dig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards