Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Påsar, kattsand och lite annat...

Av luddeli - 26 juli 2011 13:07

Dåligt väder ute och lillan känns lite varm så en perfekt dag för att ta tag i lite saker. Hmm vart ska man börja?? har beställt lite kläder, check.....

Måste faktiskt ha lite nytt. Har nu letat en "byxdress" men hittar ingen som jag vill ha. Tycker det e svårt med storlekar eftersom det e så olika överallt o kataloger o butik. Skulle vilja att det var en storlek överallt xs,s,m,l etc. Inte 34/36, 38/40. Jag vill ha storlek 36 BARA. Ja skitsamma nu sår min lilla tjej här bredvid och målar nagellack, hon älskar berkligen nagellack och bara två år, vart ska detta sluta:P Men det e ju då realtivt oskyldigt och jag tycker det e fint på små flickor. Lite somrigt och gulligt.

Hade just besök av en kompis o hennes dotter som fyller 13 år idag...!!!så det blev att planera in en födelsedagsfest som jag tog på mig att genomföra såklart. Jag är kass stackars mamman som måste göra alla ideèr man kommer med. Nu ska jag tipsa om tre saker jag verkligen älskar och har snvändning för:

Det första är zippit påsar. Skit bar påsar av lite tjockare plast som går att öppna och stänga med en liten "dragkedja". Använder mycket till skuren frukt, mat rester, picknickar.....ja allt som ryms faktiskt, helt underbara.

 

Det andra som jag använder mig av mycket är:

Min suveräna ansiktscremè som både luktar gott och passar perfekt till min hy. Den heter garnier skin naturals....

 

Nu till det sista och det är en sån simpel sak som kattsand (lagom glamouröst);-). Men jag hatar all kattsand som är som små sand, det dammar, fastnar som cement under deras tassar och är ÖVERALLT. Har provat alla alla olika och detta e det jag använder....

 


Så det var det för stunden......På återseende:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards