Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

filmjölkslimpa är supergott<3

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22

Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra bil och inte va fast klibbad i sätet när man kommer fram. Fin blå färg, combi och tonade rutor, riktigt fin måste jag säga. Det är t.o.m MIN bil;-). Jag skämtade lite med min sambo för han har kört med det just att jag inte har någon bil många ggr. Om vi bråkat tex och jag ska fara iväg då kan han säga att jag tar då fan inte hans bil utan får gå, vilket jag gjort i ilskan ibland. Jag sa att nu kanske det blev lite omvända roller men då lät det annars då var det som att jag inte va klok.....hmmm jag kommer aldrig att förstå mig på det manliga könet. Börjar tro att det inte e meningen heller:P.

Denna dag iaf va ganska helt otroligt bra men vädret ville inte riktigt hänga med. Vi mötte upp några på vitbergsbadet igen men det va nog det kortaste besöket hittills för det blev ganska kallt, lillan badade fem minuter sen va hon blå om läpparna. Hon hade inte feber på morgon men jag märkte sen att hon hade. Hon brukar inte beröras av sånt utan det e alltid full rulle men denna gång e det mycke trötthet och mamma för hela slanten, lillhjärtat mitt. Jag fattar inte varför det alltdi ska bli dåligt väder. Jag funderar faktiskt på att ev ta en bakar dag imorgon. Det finns nämligen en limpa (som har massa olika namn) men vi fick dek iaf när vi gick skola. Vi hade såååå tur med det för vi var en liten skola eftersom jag växte upp i "skogen" så dom gjorde all mat själva och bakade detta bröd till en soppa som dom kallade på BD soppa, skitgott. Tror att den även kallas skidåkarsoppa?!.  Men iaf den limpan e så sjukt god, jag bakar den ofta till vintern och har brännvinskubb osten till, ja det smälter i munnen. ....väldigt enkelt recept, tycker ni ska prova ni kommer aldrig vilja ha något annat bröd...:-) Jag skickar er vidare till "sonjas filmjölkslimpa" den liknade mest den jag brukar göra.....

www.matklubben.se/recept/sonjas_filmmjoelkslimpa_50966.htlm


Lycka till:-)

trevlig helg....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Av luddeli - 27 juli 2011 03:11

Klockan är nu 03,12. Borde jag inte sova kanske, ne men det blir då inte av det e så mycket som snurrar så det känns som om man inte har tid. Imorgon blir det lite stressigt ska iväg på dagen (utan bil) och handla, har jag tur kommer en kompis så jag...

Ovido - Quiz & Flashcards