Alla inlägg den 22 juli 2011

Av luddeli - 22 juli 2011 00:19

Nu har det blivit kväll. Jag har smakat kanske världens godaste vaniljsås till blåbärs paj. Har aldrig smakat den förr men tycker den påminner om smeten som blir kvar närman gör sockerkaka. Det låter ju knäppt men den e skiiiiiitgod iaf. Fick veta att det tydligen var ekströms kallrörda, gammeldagsa vaniljsås. Sprang in på affären o köpte den och en färdig paj. Tror ni det smakade som det jag var ute efter? ne knappast. Har suttit o letat olika recept så jag kanske faktiskt ska ta mig i kragen o prova baka lite i helgen. Tänkte kanske ge mig på det som leila bakade sist när hon befinner sig i Frankrike.....aprikosflarn. Låter inte gott men ska serveras som en efterrätt med glass eller nåt om jag inte minns helt fel.

Då va denna dag till ända och nu är det helg IGEN tiden bara springer iväg.

På återseende och trevlig helg.-)

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards