Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Vad är rätt och vad är fel??!!

Av luddeli - 25 juli 2011 00:36

Mina åsikter blir starkare och starkare......jag tycker mer och mer och det blir jobbigare och jobbigare. Jag kan inte längre bita ihop och vara tyst när det gäller olika saker utan måste ut med det helt enkelt. Idag är ett exempel på för det första va det en jävligt kass dag sen så läste jag på facebook om detta som hänt i norge och en hade kommenterat, till saken hör den att hon är super kristen o har alltid varit. Vi umgås inte men kommer från samma lilla samhälle så vi vet vad vi är för några. Hon hade iaf skrivit att hon tyckte att det inte löntes att tända ljus, hålla en tyst minut för dom och det som hänt i norge utan om man verkligen vill göra något så ska man BE det var det enda riktiga om jag nu summerar det hon hade skrivit. Alltså vad tror folk att dom är? ska man bara för att man är kristen döma ut som som inte är det? eller får man inte sörja om man inte är kristen. Ibland tror jag att dom som är mest fördomsfulla är just tex som som är starkt troende. För dom finns det inget annat sätt att tänka och leva som det dom själva gör. Det är ju så mycket som avgör allt som en människa är. Uppväxt, gener, erfararenheter etc. En sak har jag lärt mig o det är att man ska gå en mil i någon annans skor innan man ens kanske kan uttala sig om någon annan. Man kan tycka andra människor gör knäppa saker och kan undra hur i helvetet dom tänker men man måste ju fatta att man har inte samma "grund" att basera sitt tänkande på. Blir man klokare med åren...?! både ja o nej jag tror väl någonstans att den mesta kunskapen finns där men man börjar förstå den på ett annat sätt när man blir äldre, eller så har det varit för mig iaf.  Jag om någon har verkligen haft fördomar om allt men det är inte så längre och jag skyller det på att jag inte visste bättre. Det jag ville komma fram till vara att jag blev lite irriterad på denna tjejs inlägg där hon bara pratade om jesus och att be och att allt annat var värdelöst. Ingenting vi gör kan få dessa människor tillbaka, annars hade man ju gjort det. Det enda man kan göra är att hedra och sörja som och det gör man på olika sätt en del tänder ljus och en del kanske då ber. Ibland tror jag också att det kan vara en stor trygghet att vaar kristen för man kan ju "lämna över" ödet på någon annan eller vad man ska säga. Man kanske tror att saker som händer beror på guds goda avsikter. Jag ska ha någon relations kunskap men det tål att tänkas på att man kanske inte ska "inkräkta" på människors sätt att just sörja. Det är heller inte mängden tårar som avgör hur ledsen man är.......

Ha en bra måndag, ny vecka nya tag:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards