Alla inlägg den 21 juli 2011

Av luddeli - 21 juli 2011 17:55

Tjolahopp...

Idag har det varit ännu en fantastisk dag. Har tillbringat dagen med min bästa vän och lillan såklart. Vi åt lunch och sen for vi på tuva gården som är ett sommarcafè med massa saker att göra för barnen och billigt fika. Man blir ganska trött efter att han varit ute heldagar. Kan nästan inte sitta ner för då somnar jag:-)

Nu blir det att göra det vanliga, städa, bada o stressa litegrann man blir iaf inte sysslolös, det e ju tur:-) Sätter in lite sommarbilder på min älskade, finaste lill tjej....

  Lillan med finaste ankungarna.....   Jag o lillan hoppade i hoppborgen:-)     våfflor, glass och allt man kan tyckas vilja ha en varm sommardag...   Min allraste bästa vän/"syster" ziza<3

Av luddeli - 21 juli 2011 02:43

Lika bra att fortsätta på ämnet produkter när man liks håller på. Jag tycker om smink och brukar köpa märken som make up store eller face. Jag tycker givetvis det e för dyrt men dum som man är gör man ändå. Det är så stor skillnad på kvalitè. Ögonskuggorna man tex köper på make up store sitter där dom ska sitta en del andra märken är mer "dammiga" och fastnar knappt på ögonlocket:-(. Det sägs att dom som verkligen kan sminka INTE har mycket i sin sminkväska och det kan ju stämma men jag köper mest all olika färger sp man kan matcha kläder, humör. Sen jag fick barn så måste jag nog säga att jag börjart sminka mig mindre. Jag har aldrig tyckt om känslan av att ha underlagskräm och puder i ansiktet tex. Det jag skulle komma till var iaf att jag blev tipsad om en sida (alla kanske vet det redan) men den heter:

www.elf.se (eyeslipsface)

Det var en helt fantastiskt billig sida. Det som gjorde mig mest förvånad var alla smink borstar som var helt sjukt billigt. Det låg runt tjugolappen på nästan alla saker. Jag menar en sån på stan ligger ju då minst på 80-120 kr. Paletter med skuggor (dom var lite "dammiga") men det må ju vara då till det priset. Min första beställning gick på ca 500 kr och fick 25 saker. Ett borstset och massa fler borstar, palletter, skuggor, olika läppstift o glans, kajalpennor etc etc och inte att glömma en stor och bra sminkväska:-). Då började jag verkligen tänka att allt detta mot kanske tre skuggor på make up store.....hmmmm måste tänka om;-)

Blev en mycket dålig bild men detta va bara lite av dom sakerna jag hade beställt. Som sagt gå in o kika iaf: www.elf.se   

Av luddeli - 21 juli 2011 02:21

Då var det dags att sätta sig tillrätta och skriva om händelser o tankar. Jag måste börja med att skriva att jag skulle döööö utan brun utan sol;-). Lite fåfäng men jag vägrar visa mig ute på en strand med vita ben. Jag undviker solarium av den orsaken som alla vet om. Mina ben blir aldrig bruna men hursomhelst så provade jag först garniers brun utan sol. Den kändes som en helt vanlig hudkräm men den va lite brun tonad i färgen, luktade inte gott. Det var enkelt att smörja och det blev ett jämt resultat. Tyckte den va lite för kladdig o det höll som i sig hela tiden och när man duschade så blev det massor över på handduken så jag bestämde mig för att prova niveas. Det var en genomskinlig gel eller vad man ska kalla det. Super perfekt om jag smörjer mig på kvällen o lägger mig så har det torkat till sagen efter o det blir både jämt och snyggt resultat. Precis så där lagomt brun och fin som man vill vara. Har aldrig varit så "brun" som i sommar:-). Så om någon nu ska pröva detta för att det e ganska många som tex inte har lätt för att bli brun på benen eller inte hinner ligga o sola pga jobb, barn o annat så rekommenderar jag niveas och den var billigare.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards