Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Ska jag ha barn eller inte??

Av luddeli - 25 juli 2011 04:36

Jag har hela tiden sagt att jag inte ska ha fler än ett barn men senaste tiden så har tanken på det kommit upp lite då och då. Jag försöker väl att vifta bort det eftersom jag vet att det nästan inte alls finnc någon möjlighet till det för tillfället. Orsakerna är först och främst vårat förhållande, han har inte ställt upp något med den lilla tjej vi har och det har varit tungt emellanåt och det lär ju i sådana fall bli samma sak med nummer två. Sen min fruktansvärda värk som jag har i bäckenet fortfarande jag är rädd att jag skulle bli sängliggandes sista månaderna kanske och det e ku då helt omöjligt i min situation. Man kan nog sitta och tönka för och nackdelar hur länge som helst beroende på det man mest vill eller känner sig för dagen blir avgörande för vilken av valen som får mest plus eller minus. En stor nackdel som jag alltid står fast vid det e att jag är en som vill vara det "perfekta" mamman, jag vet ju att det inte existerar men jag vill iaf göra det absolut bästa hela tiden och jag vet inte om jag skulle kunna vara den mamma som JAG vill vara om jag har två barn. JAg har kompisar som har flera barn och jag tycker mest det verkar vara bråk och livat. Jag vet inte om jag har fel men min o lillans relation är som speciell. Det blir väl så när man har ett barn kan man satsa all tid och uppmärksamhet på den och det gör ju en stor skillnad. Många säger att det blir så synd om henne om hon inte får något syskon......hmm ja till viss del. Jag har själv två systrar och en lillebror som bara är tio år men jag vet inte om jag tycker jag har så bra kontakt med någon av dom. Vi är väldigt olika på alla sätt så jag "söker" mig inte till dom om jag mår dåligt eller så utan det har jag min bästa väns axel att trösta mig på.

Nu kanske det e dags att sova.....ny dag imorgon och jag har massa saker att ta tag i, önskar att jag hade bra självdisciplin men icket. Har suttit och tittat och beställt lite kläder eftersom jag har mycket i medium men behöver xs/s nu när jag gått ner till 55 kg (inte frivilligt) hade absolut inget sug att gå ner från mina 64kg men vi fick en parasit i vattnet där vi bor eller den e kvar än så vi kan inte dricks vattnet och har inte gjort på tre månader drygt. Före det blev klart att det var det så låg jag i två veckor men en typ av magsjuka sprang på toaletten JÄMT och tappade aptiten. MEn står stilla nu iaf det e huvudsaken. Nä nu ska jag sluta svamla godnatt på er:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards