Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Lördagens funderingar:-)

Av luddeli - 23 juli 2011 15:47

Lördag, mulet ute.....hela världen pratar om norge och den oerhört hemska tragedin som dom blivit utsatt för. Jag har inte tänkt spekulera i det till skillnad från min sambo som läser överallt och analyserar hit o dit. Det är så mycket med skriverier om detta nu och jag har redan tänt ljus för dom omkomna så jag måste nu skriva om något som e lite roligare. Denna Lördag e det skitväder, inte direkt kallt, men trsit ute. Vi hade planerat att gå på marknad idag men karln fick fara själv. Det finns en sak som jag verkligen hatar och det e när människor är ögontjänare. Han hjälper ju som sagt aldrig till men någonting så sker inom dessa väggar. Alltid jag som tar allt ansvar. Låter överdrivet men jag kan nog garantera att jah  kanske bytt blöja på lillan tre eller fyra ggr. Man läser om dom som har det jobbigt för att deras karlar gör si o så. Men min han gör INGENTING....

Jag skickade honom till marknaden själv för jag e så less. Ett bra exempel bara om vi tex äter middag med hans familj o lillan tjollrar o kanske rusar hit o dit så säger han alltid men sitt du gumman jag tar henne vilket han annars ALDRIG gör. Hatar att han ska se låtsas vara så snäll när det endast handlar om man är med hans familj . Brukar kommentera tillbaka att -jaha varför ska du göra det helt plötsligt.

Nu till något roligare, min lillasyster ska få barn, helt sjukt fattar ingenting...

Livet går så jävla fort fort fort. Jag har inte så mycket mer vettigt att skriva om för tillfället. Ett super recept kommer däremot ikväll;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards