Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Lite tjatter bara...

Av luddeli - 27 juli 2011 03:11

Klockan är nu 03,12. Borde jag inte sova kanske, ne men det blir då inte av det e så mycket som snurrar så det känns som om man inte har tid. Imorgon blir det lite stressigt ska iväg på dagen (utan bil) och handla, har jag tur kommer en kompis så jag kanske kan låna hennes bil och hon kan sitta med lillan som för tillfället har feber. Hon är så rolig hon härmar alla ord och har börjat säga små meningar. Hon är väldigt lillgammal o klok så när hon ska förklara något som man inte fattar så gestikulerar hon med hela kroppen och tittar på en med sina stora blå och man ser frustrationen över att jag inte förstår. JAg har ju lättare att fatta än hennes pappa iaf men det kanske inte e så konstigt eftersom jag går hemma än. Jag sitter o ser på bartender skolan, känner igen en av tjejerna visst var en med i lyxfällan om jag inte minns helt fel??. Det e så konstigt när jag för en gångs skull känner mig lite gladare o har lite hopp ne då vågar jag nästan inte vara glad fullt ut för att det ska säkert bli något helvete:-(. Ne ta sig samman helt enkelt och börja njuta av det härliga o ta dagarna som dem kommer. Nu såg jag förresten att dom hade halva priset på allt på den sidan med billigt smink som jag tidigare rekommenderade.....www.elf.se.

Jag måste skriva lite om det magiska ämnet ålder och skönhet....hmm finns det?!. Jag kan bara se från mitt egna perspektiv och jag blir alltså 31 år, har ett barn och är ganska nätt o liten. Har inte själv sett att jag ändrats förutom att jag gått ner lite i vikt men tänk om alla ser förändringar utom en själv. Jag är skiträdd för att åldras, låter ytligt men så e det. Jag kan tycka att det är ganska fint om man åldras med värdighet och inte förfaller. Det är nog därför jag tycker det e helt okej med skönhets operationer. Det är så viktigt att trivas med sig själv och det är itne så lätt att kanske bara tänka att man ska vara glad för hur man ser ut etc etc för en del kanske verkligen inte trivs. Har  börjat tänka mycket på mitt eget barn när såna saker kanske kommer upp någon gång när hon blir äldre. Jag tycker givetvis inte att man ska operera sig bara för att utan det ska verkligen vara något som man anser e ett problem. Om min dotter skulle komma o vilja fixa brösten när hon e sjutton arton så skulle jag givetvis först säga åt henne att vänta ett tag tills dom växt färdigt sen skulle jag verkligen låta henne tänka över det, både för o nackdelar och slutligen då ta ett beslut.

Men hur det än är så e det viktigaste att man är vacker på insidan såklart men det går itne att komma ifrån att det yttre är viktigt, iaf för dom flesta tror jag. Nu ska jag skynda mig o diska bort resten sen springa till sängen:-)

På återseende....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av luddeli - 1 augusti 2011 01:36

Lillan är frisk nu och det märks kan jag säga. Jag kände idag hur slut jag är och framförallt hur tungt det är. När hon nu varit sjuk o haft närmare 40 grader i feber så har hon ju legat som hela tiden (vilket e mycket ovanligt). I morse vaknade hon ...

Av luddeli - 30 juli 2011 02:22


Äntligen fått hem den nya bilen. Man är egentligen ganska bortskämd när man tänker efter. Vi ville verkligen ha ac  i den för det hade vi inte i den förra.....men va fan veva ner rutor, gör som alla gjort förr:P. Men det e ganska skönt att kunna köra...

Av luddeli - 29 juli 2011 02:53


vi var ju då på badet idag. Jag, lillan, en kompis o hennes dotter sen mötte vi upp en annan vän där. Det var väldigt varmt. Hade smörjt in mig med brun utan sol krämen som jag tipsade om tidigare för sen jag fick barn tycker jag att jag har svårare ...

Av luddeli - 28 juli 2011 00:28

Idag har jag varit så glad. Vet egentligen inte varför för problemem e inte ännu lösta o det e mycket hit o dit men jag vet inte kanske man har försonats med känslorna. Gjorde kycklingsallad till middag med baguette o sånt. Det är såååå gott. Jag gör...

Av luddeli - 27 juli 2011 10:13


Jag vågar knappt säga det men jag tror att saker och ting börjar ljusna....peppar peppar. Ska inte säga mera om det för då rasar det väl. Idag är det iaf soligt ute, lillan e fortfarande sjuk och jag känner mig glad idag. Ska springa iväg på affären ...

Ovido - Quiz & Flashcards